Ev tekstili üreticisi Minteks, uluslararası ev tekstili fuarı Heimtextil’de yeni koleksiyonlarını sergileyerek dünyanın dört bir yanından müşterilerini ağırladı. Havlu ve bornoz ürün grubu başta muslin kumaşlara özel hazırlanan tasarımlar ziyaretçilerin büyük beğenisini topladı. Minteks Şirketler Grubu Başkanı Özkan İrman, üretimlerinin yüzde 70’ini ihraç ettiklerini belirtirken uluslararası pazarda bu ivmeyi yukarı taşımak için çalıştıklarını söyledi.
Özkan İrman, Heimtextil sonrasında değerlendirmelerde bulunarak fuarın pandemi ardından tüm dünyada yaşanan ekonomik sıkıntıları aşmak için fırsat tanıdığını dile getirdi. Yılın ilk fuarı olması sebebiyle yıla başlangıç yaparak yeni koleksiyonlarıyla görücüye çıktıklarını söyleyen İrman, “Butik üretim anlayışımızla yenilikçi ürünlerimize gösterilen ilgiden son derece memnunuz. Standımızı ziyaret eden müşterilerimiz yeni koleksiyonlarımızı inceleyerek fuar sonrası siparişlerini verdiler. Var olan müşterilerimizle buluşmanın yanı sıra, Kanada, Almanya, İspanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Romanya, Panama, Venezüella, Meksika, Kore, Polonya, Ukrayna, Avusturya gibi ülkelerden yeni müşteri adayları ile görüşmeler yapmak, yeni bağlantılar kurmak da güç verdi,” dedi.
KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER
Her yıl olduğu gibi bu yıl da fuara yeni bir tema ile hazırlandıklarını anlatan İrman, tasarımlarında dünyada trend olan desenleri de kullanmaya özen gösterdiklerini belirtti. Özkan İrman sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu yıl da geniş bir ürün koleksiyonuyla fuarda yer aldık. Bornoz ve havlu grubunda zengin bir ürün yelpazesine sahibiz. Nevresimden yatak örtüsüne uzanan ürün çeşitliliğimizin yanı sıra fuarda özellikle After Bath ve Vitray grubu ürünlerimiz, safari koleksiyonumuz ile çocuklara yönelik bornoz ve nevresim takımlarımız, havlu ve bornoz setlerine eklediğimiz sabahlıklarımız da çok ilgi gördü. Yine kumaşlarda üç dört bin yıl önce kullanılan örneğin muslin kumaşlardan yaptığımız bornozlar da fuarda dikkat çeken ürünlerimiz arasındaydı,” dedi. Özkan İrman açıklamasında İpek yolu üzerinde yer alan Bursa’nın yüzyıllardır tekstilin merkezi olduğuna da değinerek, sektörün dünya pazarındaki yerini korumak için katma değerli ürünler üreterek rekabet etmesi gerektiğine dikkat çekti.